Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2018

ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ


- Δεν με καταλαβαίνει.
- Τι εννοείς;
- Δεν μπορεί να με νιώσει.
- Του μίλησες για αυτά που σε βαραίνουν;
- Προσπάθησα, αλλά δεν έχει διάθεση να το συζητήσουμε ουσιαστικά.
Σημάδια που δείχνουν ότι δεν υπάρχει κατανόηση. Είναι πολύ συχνός αυτός ο διάλογος ανάμεσα σε όλων των ειδών τις ανθρώπινες σχέσεις. Και το φορτίο είναι βαρύ για εκείνον που ψάχνει απεγνωσμένα έναν κώδικα επικοινωνίας με τον άλλον. Η έλλειψη κατανόησης είναι ένα φαινόμενο που υπήρχε πάντα ανάμεσα στους ανθρώπους, καθώς και σε όλες τις ηλικίες. Η αιτία είναι ότι δεν μπορεί ο ένας να μπει στη θέση του άλλου. Δεν υπάρχει ενσυναίσθηση, δηλαδή η συναισθηματική ταύτιση με την ψυχική κατάσταση του άλλου ατόμου.
- Σου λέω ότι πιέζομαι, δεν μπορώ να λειτουργήσω όπως πρέπει.
- Νομίζω ότι δεν θα καταφέρω να κάνω τα όνειρά μου πραγματικότητα.
- Θέλω επιτέλους να με βοηθάς και να συνεργαζόμαστε για να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα!
Συνεχείς κραυγές αγωνίας για ότι μας φοβίζει, μας απογοητεύει, μας βγάζει έξω από τον εαυτό μας και τα θέλω μας.
Και ο απέναντί μας; Ποια η θέση του σε αυτή την επιθυμία να λύσουμε την οποιαδήποτε κατάσταση μας φέρνει σε δύσκολη θέση;
Εδώ έρχεται η έννοια της κατανόησης να δημιουργήσει τις συνθήκες από τις οποίες θα προκύψει μια όμορφη και σοβαρή συζήτηση που σκοπό θα έχει να επιλύσει τα οποιαδήποτε προβλήματα και να δυναμώσει εκείνον που βρίσκεται στη δύσκολη θέση.
Κατανοώ σημαίνει βάζω τον εαυτό μου στη θέση του άλλου, αντιλαμβάνομαι πως νιώθει. Όπως εγώ ο ίδιος θα έκανα το καλύτερο δυνατό για να είμαι καλά, έτσι θα λειτουργήσω και για τον συνάνθρωπό μου. Ακούω προσεκτικά όσα έχει να μου πει, όπως ακριβώς θα ήθελα κι εγώ να μιλήσω σε κάποιον στην περίπτωση που κάτι με απασχολεί και θέλω να είναι κοντά μου και να με νιώθει. Και φυσικά, αφού ακούσω, προσπαθώ να βοηθήσω με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Είτε με λόγια αγάπης, είτε με πράξεις. Μέσα από την κατανόηση χτίζονται γερές βάσεις για τις ανθρώπινες σχέσεις και νιώθουμε ότι δεν είμαστε μόνοι σε αυτό τον κόσμο.
- Σε ευχαριστώ που με άκουσες. Είχα ανάγκη να μιλήσω.
- Η στήριξη και η βοήθειά σου με έκαναν να πιστέψω ξανά στον εαυτό μου.
- Δείχνεις κατανόηση στο πρόβλημά μου και αυτό με κάνει να αισθάνομαι ότι μπορώ να γίνω πιο δυνατός.
Είναι λοιπόν  πολύ σημαντικό να κατανοούμε τους άλλους σε όποια θέση κι αν βρίσκονται, γιατί με αυτό τον τρόπο τους ωθούμε να ανακαλύψουν τον καλύτερο εαυτό τους.
Ας ξεκινήσουμε από σήμερα να δείχνουμε στους ανθρώπους γύρω μας ότι τους καταλαβαίνουμε, τους νιώθουμε, τους συναισθανόμαστε, τους κατανοούμε!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου